<

MAXXI, Rome, Photo Stefania Kenley © 2011.

Zeche Zollverein, Ruhr, Photo Stefania Kenley © 2011.

Housing Tower Bois-le-Prêtre in Paris, Photo Stefania Kenley © 2011.

Roof of the Angel BuildingPhoto Stefania Kenley © 2011

Spectacle sDessin & watercolour on paper, Stefania Kenley © 2011.

BNF drawing sDessin & black ink on paper, Stefania Kenley © 2011.

  • “ICAM 15 Paris”, Arhitectura, No. 86, Bucharest, July – August 2010, pp. 16-17
  • “Enfants dans la Rue et le Land Rover sur le Deck – le concept de Connectivité urbaine dans les projets d’Alison et Peter Smithson”, in Le Team X et le logement collectif à grande échelle en Europe, Un retour critique des pratiques vers la théorie, Eds. Bruno Fayolle Lussac and Rémi Papillault, Pessac, Maison des Sciences de l’Homme d’Aquitaine, 2008, pp. 47-73
  • “Du pastiche à l’original, traces et trajectoires de l’Independent Group (1952-1956)”, Ph.D. Thesis Université Paris 8, ANRT, Lille, 2007
  • “Marcel Janco, between the Dada performances in Zurich and The Modern Housing projects in Bucharest”, contribution in the 9th  DOCOMOMO International, Ankara, 2006
  • http://www.archi.fr/DOCOMOMO/docomomo_electronic_newsletter3.htm
  • “L’iconographie de la vitesse dans les textes critiques de Reyner Banham”, contribution for the international symposium Repenser les limites : l’architecture à travers l’espace, le temps et les disciplines, organized by the Institut National d’Histoire de l’Art (INHA, Paris) and the Society of Architectural Historians (SAH, Chicago), Paris, 2005
  • « Maison Duchamp », in Defining Digital Architecture, Basel, Birkhauser, 2002, p. 161

  • “Loitering… Parisian Journey”, The Arts in Urban Development Waterfronts of Art II, Any: No. 3, 2002, pp. 270-275;  http://www.raco.cat/index.php/Waterfront/article/view/214732
  • “Your Land Value”, Defining Digital Architecture: 2000 FEIDAD Award, Taipei, Dialogue,  2001, p. 97
  • “Archigram”, Nouvelles de nulle part – catalogue d’exhibition Utopies Urbaines 1789 – 2000, Valence, Editions Reunion des Musées Nationaux et Centre Georges Pompidou, 2001, pp.164-167;
  • “High-tech Homeless Kit”, Citta Terzo Millennio, la Biennale di Venezia, Marsilio, 2000, pp. 206-209.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: